اعلموا انی فاطمه

هدیه به محضر مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها سه بار سوره توحید را تلاوت فرمایید

اعلموا انی فاطمه

هدیه به محضر مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها سه بار سوره توحید را تلاوت فرمایید

آفتاب هدایت

شهادت بزرگ پرچم دار مبارزه با جهل و ظلم صادق آل محمد حضرت جعفر بن محمد به عموم بشریت تسلیت و تعزیت  باد 

بشر در همیشه تاریخ از دوگرفتاری در رنج و عذاب بوده و سرمایه ها و فرصت ها زیادی را به خاطر این  دو بلیه از دست داده است یکی از گرفتاری های بارز بشر در حوزه فکر و اندیشه است .

که به علل مختلف نتوانسته است غده سرطانی جهل ونادانی را از سیستم وجودی خود بیرون کند و در همه ادوار تاریخ جمعیت قابل توجهی به خاطر جهل و نادانی و هزینه نکردن سرمایه برای فهم و دانایی گرفتار انواع افکار واندیشه های انحرافی و نحله و مذاهب ساختگی بوده اند .

دومین گرفتاری بشر که از بلیه جهل و نادانی ناشی می شود و در حوزه رفتار و اعمال انسان ها ظهور و  بروز دارد و در همه ادواری تاریخی خانمان بر نداز و جان سوز بوده ظلم است ظلم به خود به هم نوعان ،ظلم به جهان هستی ، ظلم به تمام مواهب و ارزش ها و فضیلت ها .

خداوند تبارک و تعالی برای رهایی بشر از این دو مصیبت عظمی دو هادی و دو برهان و دو راهنما و دو ناجی برای بشریت مبعوث نموده است 

یک هادی و دلیل ، حجت باطنی به نام عقل است که متأسفانه به دلایل مختلف اکثری از انسان ها از چراغ هدایت مانند عقل مسیر فلاح و صلاح را نمی جویند دل به هوی و شهوت می دهند اما به فرمان عقل سر نمی سپارند

دومین حجت و راهنمای بشر سفراء و رسولان الهی است که با اتصال به عالم غیب و در اختیار داشتن وحی و آموزه های آسمانی و با دغدغه و ایمان به راه و مقصد و توانایی خود به دنبال دست گیری بشر و نجات آنها از باتلاق جهالت و مظلمت بوده اند

 اما متأسفانه این انسان گرفتار آمده در اسفل السافلین و انس گرفته به محسوسات و مادیات حرف های نادیان حقیقت را نشنیده گرفتند و چراغ هدایت و صلاح وفلاح را از رونق انداختند.

 و اجازه ندادند تا در زیر چتر حجت باطنی و رسول ظاهری بشریت به بلوغحقیقی دست یابند همیشه به خاطر به اهمیت ترین و بی ارزش ترین چیزها مهم ترین و عزیزترین سرمایه های وجودی ما  که نفس و جان و روح و روان ما است 

داده ایم چقدر انسان ها که قربانی هوا خواهی هاو شهوت پرستی ها شده اند و چقدر غارت ها و جنایت ها که برای یک خواسته نا بجا رقم خورده است.

این صحیفه بشری مملو از واژگانی زشت و نا پسندی است 

که توسط منیت خواهان و هواپرستان نگاشته شده است .

گر چه بشر همیشه با دو ظلم بزرگ مواجه بوده اند جهل و نادانی از سویی و بی عدالتی و فساد و تباهی از سوی دیگر اما بوده اند انسان های که در پرتو معارف نورانی عقل و وحی توانسته اند وجود خود را به حقایق ایمانی و انسانی بیالایند و از تمام زشتی ها و پستی ها صحیفه وجودیشان را بپالایند و با آلایش وپالایش خود در فکر نجات دیگران باشند .

از گذشته تاریخ یعنی از صدر تولد بشری تا امروز نمی توان نهضتی را سراغ گرفت که بشریت را به اندازه دو نهضت جهانی که در جهان اسلام رویداده است برای بشریت الهام آور و نوید بخش باشد .

اولین نهضت نهضت حسینی است که توسط فرزند امام علی علیه السلام و صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها و سبط نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه در روز عاشورا در سر زمین کربلا رخ داد.

 این نهضت نهضت مبارزه با ظلم بود و امام علیه السلام برای مبارزه با این گرفتاری بشر با تمام تجهیزات و قوا به میدان آمد تا شاید بتواند بشر را از این بلیه و گرفتار رهای بخشد  و نجات دهد به همین جهت او را چراغهدایت و سفینه نجات امت خوانده اند او جان و خون خود را فرزندان و عزیزان خود را به کف گرفت تادر مقابل ظلم ظالمین بایستد و از غرق شدن بشریت نجات دهد .

او برای این کار دو سرباز بنیان کن با خودآورده است 

یکی شیر خوار و دیگری شیر وار یکی می نالد و دیگری می غرد او می داند که درخت ظلم در طول تاریخ خودش همیشه خونخوار بوده است 

و حیات و دوام بقایش به خون دیگران بوده است 

و او خوب می دانند که فقط و فقط  با خون است که می شود حیات آن را خاتمه داد و لذا او دریای خون به راه می اندازد تا بتواند درخت ظلم را از ریشه و بنیان برکند

 آری او طفل شیر خواری می آورد تا صلای آب در عالم اندازد و بشریت را به برکت وجودی آب جاری از روان وجان ها حیات انسانی ببخشد 

چرا که من الماء کل شئ حی حیات هر چیزی به آب است آب منشاء پیدایش حیات است 

آری ناله های آب خواه و لب های خشکیده وتفتیده آب جوی حضرت علی اصغر سلام الله علیه توانست آبی را برای بشریت پدید آورد که حضرت اسماعیل ذبیح نتوانست 

آری حضرت اسماعیل علیه السلام توانست آن قدر پا بکوبد و ناله زند 

تا آب زمزم از دل سنگ ها بیابان بیرون آید اما شگفت انگیز تر آن است که شیر خوار اباعبدالله دست و پا زد و توانست از دل جهل و ظلم انسانی آب ندامت و پشیمانی ، آب عطوفت و مهربانی ، آبخودگذشتگی و جوانمردی را روان سازد .و انسان را حیاتی دوباره بخشد.

این قصه نه فقط قصه شیر خوار است بلکه قبل از او قصه شیر بیشه امام حسین علیه السلام یعنی فرزند اسد الله الغالب حضرت ابوالفضل العباس است  شیری که شیران در مصافش گربه سانند و شمشیر بازان در برابرش شمشیر در غلاف در میدان بزم و رزم غرید و لشکر جهل و ظلم پراکنده ساخت

و در کنار شط فرات صلای آب در عالم انداخت او فقط و فقط رسالت و وظیفه اش آب بود و بس و تنها سمت و پستی که توسط امام حسین علیه السلام به او داده شد سقای تشنگان است 

تنها اذن و اجازه او برای آب بود او اجازه نداشت در میدان نبرد به غرد و بر دشمنان دون بتازد و تار و مارشان کند.

او فقط وظیفه داشت برای فرزندان عصمت و طهارت آب بیاورد 

او به میدان رفت و با وجود هزاران اسب سوار و تیر انداز و شمشیر زن بر

شط فرات فرود آمد مشک آب را پر ساخت و به نشانه پیروزی و ظفرمندی 

و نمایش حیات و جاودانه گیمشتی آب بر داشت و به آسمان پاشید

 تا همیشه تاریخ آب اشک بر گونه های بشری جاری باشد 

آری او هم چنان حماسه جان سوزی را رقم زد که از دل خروارها جهل و ظلم توانست آب حیات را بر گونه بشریت جاری سازد و در چشمه حیات را به بروی بشریت بگشاید .

آری او که می توانست به بازوان ید اللهی اش و به شمشیر سیف اللهیشو به هیبت اسداللهیش به اراده انااللهیش لشکر اشرار را محو و نابودکند اما دست به قبضه شمشیر نبرد چرا که او فقط با جهل و ظلم مبارزه می کند نه انسان های گرفتار آمده دردامن جهل و ظلم او به دنبال نجات دیگران است نه هلاکت و نابودی آنها.

آری ای چشم ها آب روان بر گونه روان سازید و بر فتوت و جوانمردی جوانمرد تاریخ اشک بریزید تازنده شوید و به عشق او جاودانه و پاینده شوید  .

آری به برکت نهضت خونین امام حسین علیه السلام نهضت آب ایمان ، آب عطوفت و مهربانی ، آبحیات و جاودانگی به راه افتاد و درخت ظلم را بر انداخت اما هنوز این  درخت ریشه دارد وممکن است دوباره جوانه زند و ریشه بدواند و فراگیر شود .

گر چه درخت ظلم بنی امیه و بساط ظلم بنیعباس به برکت آن خون ها بر چیده شد اما اقدامی دیگری باید انجام می گرفت تا هیچ وقت درخت ظلم پا نگیرد و سر بر نیاورد آن انقلاب و نهضت نهضت مبارزه با جهل است.

آری نهضت دیگری از سوی خاندان عصمت و طهارت از دودمان علی و فاطمه سلام الله علیهما شکلگرفت که این نهضت نهضت بیدار گر و جهل ستیز بود .

نهضتی که توسط صادق آل محمد علیهم السلام بهراه افتاد و در مدت زمان اندکی اعصار و امصار را در نوردید و قلب های تشنه معارف را به سوی خود کشید. 

و بساط علم و دانایی و آگاهی در همه جا پهن شد و هزاران نفر از محفل علمی او بهره بردند اوانسان و جهان و هستی را برای بشریت تفسیر نمود 

او از فقه اجتماع و فقه سیاست و فقه اخلاق و سیاست و مدیریت گرفته تا فقه خداشناسی و معاد شناسی و قران شناسی و حقیقت شناسی را به راه انداخت او از آسمان و آسمانیان و از زمین زمنیان چنان سخن گفت که گویا با همگان زیسته است او از گیاهان و پرندهها و حیوانات و دریاها و صحراها ، خوراکی ها و پوشیدنی ها آگاهی داد او از حلال ها و حرام ها از نجاست ها و طهارت ها از واجبات و محرمات از مستحبات و مکروهات و از همه چیز و همه کس گفتنیها را گفت او به معنای واقعی کلمه نهضت علمی راه انداخت و تمام محافل علمی دنیا را به چالش کشید وجهل و نادانی داعیه داران را بر ملا ساخت .

او صلای انا العلم سر داد و مظهر و جلوه علمی محیط علی کل شئ و عالم علی کل شئ شد او تمام نحله و فرقه های فکری و فرهنگی را به حضور خواند و همه آنها را به شمشیر برهان عریان ساخت و ماهیت و حقیقت آنها را بر عالمیان و آدمیان عیان نمود 

او امامت علمی جهان را عهده دار شد و بر جنود عقل فرمانراند.

آری این دو نهضت بزرگ اسلامی که یکی در عرصه فکر و اندیشه و دیگری در حوزه اعمال و رفتار رخ نمود هر دو در عالم نظیر و بدیلی نداشته و تا ظهور منجی عالم بشریت نخواهند داشت .

این دو نهضت امتیازات و اشتراکات فراوانی دارندکه به برخی اشاره می شود :

این دو نهضت در طول هم و مکمل هم اند لازمه درمان سرطان آن است که در اولین گام جلو گستره آن گرفته شود و در گام بعدی به درمان آن پرداخته شود و لازمه گرفتاری به ظلم و جهل آن است که اول جلوی ظلم گرفته شود و در مرحله بعدی درمان شود امام حسین علیه السلام با ظلم به عنوان یک عمل پیشگیرانه مبارزه کرد و در گام بعدی امام صادق علیه السلام برای درمان آن به تولید علم و دانش پرداخت .

این دو نهضت هر دو فرا زمانی ، فرا مکانی ، فرا مکتبی ، فرا مذهبی ، حتی فرا دینی اند ( البته دین به معنای خاص آن ) یعنی هر کس نهضت خونین حسینی را به 1400 سال قبل محدود کند و یا به سر زمین کربلا و عراق نسبت دهد و یا آن را رنگ مکتب خاص مانند علویون و فاطمیون و غیره بزند و یا به مذهبی

مانند شیعه و اثنا عشری خلاصه نماید و حتی اگر کسی آن را به اسلام به عنوان دین خاص محدود نماید در حق این حادثه عظیمی الهی بشری ظلم روا داشته است.

نهضت امام حسین علیه السلام زمان و مکان و مکتب و مذهب نمی شناسد او فراتر از آن است که در این گونه القاب خلاصه نمود و لذا است که نهضت بر امواج خروشان فطرت پاک انسان ها سوار است و در تمام اعصار وامصار کوبنده و  توفنده پیش می رود و ندای هیات من الذله او تنین انداز شرق و غرب عالم شده است .

هر کس نهضت علمی امام صادق را به زمان خودش و یا به مکان و مکه و مدینه و جهان شیعه و یا جهان اسلام خلاصه و محدود کند در حق این تحول بزرگ الهی بشری ظلم روا داشته است نهضت او مرز و جغرافیا نمی شناسد و اکتاف عالم اندیشه های نورانی او امید بخش بشریت است و اگر مدعیان امامت و علاقمندان به ولایت امام علمی او را نپذیرند و اندیشه های تابناک او را در صدر  محافل علمی و تحقیقی خودننشانند بدون شک و تردید در امامت او تردید نموده اند .

هر دو نهضت با اندیشه های اومانیستی و سکولاریستسی ، لیبرالیستی و با الحاد و مادیگرای ستیز می کنند  

هر دو نهضت توحیدی اند و انسانی اند ، فطری اند

هر دو نهضت بنیادگرا و حقیقت گرا و معنویت خواه

هر دو نهضت بیداگر و عدالت گستر و فضیلت محورند  

به امید روزی که بساط جهل و ظلم از سراسر گیتی به حضور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود موجود بر چیده شود و بساط علم و عدالت بر سراسر گیتی سایه گستر شود 

 


شهادت بزرگ پرچم دار مبارزه با جهل و ظلم صادق آل محمد حضرت جعفر بن محمد به عموم بشریت
تسلیت و تعزیت  باد 

بشر در همیشه تاریخ از دوگرفتاری در رنج و عذاب بوده و سرمایه ها و فرصت ها زیادی را به خاطر این  دو بلیه از دست داده است یکی از گرفتاری های بارز بشر در حوزه فکر و اندیشه است .

که به علل مختلف نتوانسته است غده سرطانی جهل ونادانی را از سیستم وجودی خود بیرون کند و در همه ادوار تاریخ جمعیت قابل توجهی به خاطر جهل و نادانی و هزینه نکردن سرمایه برای فهم و دانایی گرفتار انواع افکار واندیشه های انحرافی و نحله و مذاهب ساختگی بوده اند .

دومین گرفتاری بشر که از بلیه جهل و نادانی ناشی می شود و در حوزه رفتار و اعمال انسان ها ظهور و  بروز دارد و در همه ادواری تاریخی خانمان بر نداز و جان سوز بوده ظلم است ظلم به خود به هم نوعان ،ظلم به جهان هستی ، ظلم به تمام مواهب و ارزش ها و فضیلت ها .

خداوند تبارک و تعالی برای رهایی بشر از این دو مصیبت عظمی دو هادی و دو برهان و دو راهنما و دو ناجی برای بشریت مبعوث نموده است 

یک هادی و دلیل ، حجت باطنی به نام عقل است که متأسفانه به دلایل مختلف اکثری از انسان ها از چراغ هدایت مانند عقل مسیر فلاح و صلاح را نمی جویند دل به هوی و شهوت می دهند اما به فرمان عقل سر نمی سپارند

دومین حجت و راهنمای بشر سفراء و رسولان الهی است که با اتصال به عالم غیب و در اختیار داشتن وحی و آموزه های آسمانی و با دغدغه و ایمان به راه و مقصد و توانایی خود به دنبال دست گیری بشر و نجات آنها از باتلاق جهالت و مظلمت بوده اند

 اما متأسفانه این انسان گرفتار آمده در اسفل السافلین و انس گرفته به محسوسات و مادیات حرف های نادیان حقیقت را نشنیده گرفتند و چراغ هدایت و صلاح وفلاح را از رونق انداختند.

 و اجازه ندادند تا در زیر چتر حجت باطنی و رسول ظاهری بشریت به بلوغحقیقی دست یابند همیشه به خاطر به اهمیت ترین و بی ارزش ترین چیزها مهم ترین و عزیزترین سرمایه های وجودی ما  که نفس و جان و روح و روان ما است 

داده ایم چقدر انسان ها که قربانی هوا خواهی هاو شهوت پرستی ها شده اند و چقدر غارت ها و جنایت ها که برای یک خواسته نا بجا رقم خورده است.

این صحیفه بشری مملو از واژگانی زشت و نا پسندی است 

که توسط منیت خواهان و هواپرستان نگاشته شده است .

گر چه بشر همیشه با دو ظلم بزرگ مواجه بوده اند جهل و نادانی از سویی و بی عدالتی و فساد و تباهی از سوی دیگر اما بوده اند انسان های که در پرتو معارف نورانی عقل و وحی توانسته اند وجود خود را به حقایق ایمانی و انسانی بیالایند و از تمام زشتی ها و پستی ها صحیفه وجودیشان را بپالایند و با آلایش وپالایش خود در فکر نجات دیگران باشند .

از گذشته تاریخ یعنی از صدر تولد بشری تا امروز نمی توان نهضتی را سراغ گرفت که بشریت را به اندازه دو نهضت جهانی که در جهان اسلام رویداده است برای بشریت الهام آور و نوید بخش باشد .

اولین نهضت نهضت حسینی است که توسط فرزند امام علی علیه السلام و صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها و سبط نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه در روز عاشورا در سر زمین کربلا رخ داد.

 این نهضت نهضت مبارزه با ظلم بود و امام علیه السلام برای مبارزه با این گرفتاری بشر با تمام تجهیزات و قوا به میدان آمد تا شاید بتواند بشر را از این بلیه و گرفتار رهای بخشد  و نجات دهد به همین جهت او را چراغهدایت و سفینه نجات امت خوانده اند او جان و خون خود را فرزندان و عزیزان خود را به کف گرفت تادر مقابل ظلم ظالمین بایستد و از غرق شدن بشریت نجات دهد .

او برای این کار دو سرباز بنیان کن با خودآورده است 

یکی شیر خوار و دیگری شیر وار یکی می نالد و دیگری می غرد او می داند که درخت ظلم در طول تاریخ خودش همیشه خونخوار بوده است 

و حیات و دوام بقایش به خون دیگران بوده است 

و او خوب می دانند که فقط و فقط  با خون است که می شود حیات آن را خاتمه داد و لذا او دریای خون به راه می اندازد تا بتواند درخت ظلم را از ریشه و بنیان برکند

 آری او طفل شیر خواری می آورد تا صلای آب در عالم اندازد و بشریت را به برکت وجودی آب جاری از روان وجان ها حیات انسانی ببخشد 

چرا که من الماء کل شئ حی حیات هر چیزی به آب است آب منشاء پیدایش حیات است 

آری ناله های آب خواه و لب های خشکیده وتفتیده آب جوی حضرت علی اصغر سلام الله علیه توانست آبی را برای بشریت پدید آورد که حضرت اسماعیل ذبیح نتوانست 

آری حضرت اسماعیل علیه السلام توانست آن قدر پا بکوبد و ناله زند 

تا آب زمزم از دل سنگ ها بیابان بیرون آید اما شگفت انگیز تر آن است که شیر خوار اباعبدالله دست و پا زد و توانست از دل جهل و ظلم انسانی آب ندامت و پشیمانی ، آب عطوفت و مهربانی ، آبخودگذشتگی و جوانمردی را روان سازد .و انسان را حیاتی دوباره بخشد.

این قصه نه فقط قصه شیر خوار است بلکه قبل از او قصه شیر بیشه امام حسین علیه السلام یعنی فرزند اسد الله الغالب حضرت ابوالفضل العباس است  شیری که شیران در مصافش گربه سانند و شمشیر بازان در برابرش شمشیر در غلاف در میدان بزم و رزم غرید و لشکر جهل و ظلم پراکنده ساخت

و در کنار شط فرات صلای آب در عالم انداخت او فقط و فقط رسالت و وظیفه اش آب بود و بس و تنها سمت و پستی که توسط امام حسین علیه السلام به او داده شد سقای تشنگان است 

تنها اذن و اجازه او برای آب بود او اجازه نداشت در میدان نبرد به غرد و بر دشمنان دون بتازد و تار و مارشان کند.

او فقط وظیفه داشت برای فرزندان عصمت و طهارت آب بیاورد 

او به میدان رفت و با وجود هزاران اسب سوار و تیر انداز و شمشیر زن بر

شط فرات فرود آمد مشک آب را پر ساخت و به نشانه پیروزی و ظفرمندی 

و نمایش حیات و جاودانه گیمشتی آب بر داشت و به آسمان پاشید

 تا همیشه تاریخ آب اشک بر گونه های بشری جاری باشد 

آری او هم چنان حماسه جان سوزی را رقم زد که از دل خروارها جهل و ظلم توانست آب حیات را بر گونه بشریت جاری سازد و در چشمه حیات را به بروی بشریت بگشاید .

آری او که می توانست به بازوان ید اللهی اش و به شمشیر سیف اللهیشو به هیبت اسداللهیش به اراده انااللهیش لشکر اشرار را محو و نابودکند اما دست به قبضه شمشیر نبرد چرا که او فقط با جهل و ظلم مبارزه می کند نه انسان های گرفتار آمده دردامن جهل و ظلم او به دنبال نجات دیگران است نه هلاکت و نابودی آنها.

آری ای چشم ها آب روان بر گونه روان سازید و بر فتوت و جوانمردی جوانمرد تاریخ اشک بریزید تازنده شوید و به عشق او جاودانه و پاینده شوید  .

آری به برکت نهضت خونین امام حسین علیه السلام نهضت آب ایمان ، آب عطوفت و مهربانی ، آبحیات و جاودانگی به راه افتاد و درخت ظلم را بر انداخت اما هنوز این  درخت ریشه دارد وممکن است دوباره جوانه زند و ریشه بدواند و فراگیر شود .

گر چه درخت ظلم بنی امیه و بساط ظلم بنیعباس به برکت آن خون ها بر چیده شد اما اقدامی دیگری باید انجام می گرفت تا هیچ وقت درخت ظلم پا نگیرد و سر بر نیاورد آن انقلاب و نهضت نهضت مبارزه با جهل است.

آری نهضت دیگری از سوی خاندان عصمت و طهارت از دودمان علی و فاطمه سلام الله علیهما شکلگرفت که این نهضت نهضت بیدار گر و جهل ستیز بود .

نهضتی که توسط صادق آل محمد علیهم السلام بهراه افتاد و در مدت زمان اندکی اعصار و امصار را در نوردید و قلب های تشنه معارف را به سوی خود کشید. 

و بساط علم و دانایی و آگاهی در همه جا پهن شد و هزاران نفر از محفل علمی او بهره بردند اوانسان و جهان و هستی را برای بشریت تفسیر نمود 

او از فقه اجتماع و فقه سیاست و فقه اخلاق و سیاست و مدیریت گرفته تا فقه خداشناسی و معاد شناسی و قران شناسی و حقیقت شناسی را به راه انداخت او از آسمان و آسمانیان و از زمین زمنیان چنان سخن گفت که گویا با همگان زیسته است او از گیاهان و پرندهها و حیوانات و دریاها و صحراها ، خوراکی ها و پوشیدنی ها آگاهی داد او از حلال ها و حرام ها از نجاست ها و طهارت ها از واجبات و محرمات از مستحبات و مکروهات و از همه چیز و همه کس گفتنیها را گفت او به معنای واقعی کلمه نهضت علمی راه انداخت و تمام محافل علمی دنیا را به چالش کشید وجهل و نادانی داعیه داران را بر ملا ساخت .

او صلای انا العلم سر داد و مظهر و جلوه علمی محیط علی کل شئ و عالم علی کل شئ شد او تمام نحله و فرقه های فکری و فرهنگی را به حضور خواند و همه آنها را به شمشیر برهان عریان ساخت و ماهیت و حقیقت آنها را بر عالمیان و آدمیان عیان نمود 

او امامت علمی جهان را عهده دار شد و بر جنود عقل فرمانراند.

آری این دو نهضت بزرگ اسلامی که یکی در عرصه فکر و اندیشه و دیگری در حوزه اعمال و رفتار رخ نمود هر دو در عالم نظیر و بدیلی نداشته و تا ظهور منجی عالم بشریت نخواهند داشت .

این دو نهضت امتیازات و اشتراکات فراوانی دارندکه به برخی اشاره می شود :

این دو نهضت در طول هم و مکمل هم اند لازمه درمان سرطان آن است که در اولین گام جلو گستره آن گرفته شود و در گام بعدی به درمان آن پرداخته شود و لازمه گرفتاری به ظلم و جهل آن است که اول جلوی ظلم گرفته شود و در مرحله بعدی درمان شود امام حسین علیه السلام با ظلم به عنوان یک عمل پیشگیرانه مبارزه کرد و در گام بعدی امام صادق علیه السلام برای درمان آن به تولید علم و دانش پرداخت .

این دو نهضت هر دو فرا زمانی ، فرا مکانی ، فرا مکتبی ، فرا مذهبی ، حتی فرا دینی اند ( البته دین به معنای خاص آن ) یعنی هر کس نهضت خونین حسینی را به 1400 سال قبل محدود کند و یا به سر زمین کربلا و عراق نسبت دهد و یا آن را رنگ مکتب خاص مانند علویون و فاطمیون و غیره بزند و یا به مذهبی

مانند شیعه و اثنا عشری خلاصه نماید و حتی اگر کسی آن را به اسلام به عنوان دین خاص محدود نماید در حق این حادثه عظیمی الهی بشری ظلم روا داشته است.

نهضت امام حسین علیه السلام زمان و مکان و مکتب و مذهب نمی شناسد او فراتر از آن است که در این گونه القاب خلاصه نمود و لذا است که نهضت بر امواج خروشان فطرت پاک انسان ها سوار است و در تمام اعصار وامصار کوبنده و  توفنده پیش می رود و ندای هیات من الذله او تنین انداز شرق و غرب عالم شده است .

هر کس نهضت علمی امام صادق را به زمان خودش و یا به مکان و مکه و مدینه و جهان شیعه و یا جهان اسلام خلاصه و محدود کند در حق این تحول بزرگ الهی بشری ظلم روا داشته است نهضت او مرز و جغرافیا نمی شناسد و اکتاف عالم اندیشه های نورانی او امید بخش بشریت است و اگر مدعیان امامت و علاقمندان به ولایت امام علمی او را نپذیرند و اندیشه های تابناک او را در صدر  محافل علمی و تحقیقی خودننشانند بدون شک و تردید در امامت او تردید نموده اند .

هر دو نهضت با اندیشه های اومانیستی و سکولاریستسی ، لیبرالیستی و با الحاد و مادیگرای ستیز می کنند  

هر دو نهضت توحیدی اند و انسانی اند ، فطری اند

هر دو نهضت بنیادگرا و حقیقت گرا و معنویت خواه

هر دو نهضت بیداگر و عدالت گستر و فضیلت محورند  

به امید روزی که بساط جهل و ظلم از سراسر گیتی به حضور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود موجود بر چیده شود و بساط علم و عدالت بر سراسر گیتی سایه گستر شود 

 


شهادت بزرگ پرچم دار مبارزه با جهل و ظلم صادق آل محمد حضرت جعفر بن محمد به عموم بشریت
تسلیت و تعزیت  باد 

بشر در همیشه تاریخ از دوگرفتاری در رنج و عذاب بوده و سرمایه ها و فرصت ها زیادی را به خاطر این  دو بلیه از دست داده است یکی از گرفتاری های بارز بشر در حوزه فکر و اندیشه است .

که به علل مختلف نتوانسته است غده سرطانی جهل ونادانی را از سیستم وجودی خود بیرون کند و در همه ادوار تاریخ جمعیت قابل توجهی به خاطر جهل و نادانی و هزینه نکردن سرمایه برای فهم و دانایی گرفتار انواع افکار واندیشه های انحرافی و نحله و مذاهب ساختگی بوده اند .

دومین گرفتاری بشر که از بلیه جهل و نادانی ناشی می شود و در حوزه رفتار و اعمال انسان ها ظهور و  بروز دارد و در همه ادواری تاریخی خانمان بر نداز و جان سوز بوده ظلم است ظلم به خود به هم نوعان ،ظلم به جهان هستی ، ظلم به تمام مواهب و ارزش ها و فضیلت ها .

خداوند تبارک و تعالی برای رهایی بشر از این دو مصیبت عظمی دو هادی و دو برهان و دو راهنما و دو ناجی برای بشریت مبعوث نموده است 

یک هادی و دلیل ، حجت باطنی به نام عقل است که متأسفانه به دلایل مختلف اکثری از انسان ها از چراغ هدایت مانند عقل مسیر فلاح و صلاح را نمی جویند دل به هوی و شهوت می دهند اما به فرمان عقل سر نمی سپارند

دومین حجت و راهنمای بشر سفراء و رسولان الهی است که با اتصال به عالم غیب و در اختیار داشتن وحی و آموزه های آسمانی و با دغدغه و ایمان به راه و مقصد و توانایی خود به دنبال دست گیری بشر و نجات آنها از باتلاق جهالت و مظلمت بوده اند

 اما متأسفانه این انسان گرفتار آمده در اسفل السافلین و انس گرفته به محسوسات و مادیات حرف های نادیان حقیقت را نشنیده گرفتند و چراغ هدایت و صلاح وفلاح را از رونق انداختند.

 و اجازه ندادند تا در زیر چتر حجت باطنی و رسول ظاهری بشریت به بلوغحقیقی دست یابند همیشه به خاطر به اهمیت ترین و بی ارزش ترین چیزها مهم ترین و عزیزترین سرمایه های وجودی ما  که نفس و جان و روح و روان ما است 

داده ایم چقدر انسان ها که قربانی هوا خواهی هاو شهوت پرستی ها شده اند و چقدر غارت ها و جنایت ها که برای یک خواسته نا بجا رقم خورده است.

این صحیفه بشری مملو از واژگانی زشت و نا پسندی است 

که توسط منیت خواهان و هواپرستان نگاشته شده است .

گر چه بشر همیشه با دو ظلم بزرگ مواجه بوده اند جهل و نادانی از سویی و بی عدالتی و فساد و تباهی از سوی دیگر اما بوده اند انسان های که در پرتو معارف نورانی عقل و وحی توانسته اند وجود خود را به حقایق ایمانی و انسانی بیالایند و از تمام زشتی ها و پستی ها صحیفه وجودیشان را بپالایند و با آلایش وپالایش خود در فکر نجات دیگران باشند .

از گذشته تاریخ یعنی از صدر تولد بشری تا امروز نمی توان نهضتی را سراغ گرفت که بشریت را به اندازه دو نهضت جهانی که در جهان اسلام رویداده است برای بشریت الهام آور و نوید بخش باشد .

اولین نهضت نهضت حسینی است که توسط فرزند امام علی علیه السلام و صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها و سبط نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه در روز عاشورا در سر زمین کربلا رخ داد.

 این نهضت نهضت مبارزه با ظلم بود و امام علیه السلام برای مبارزه با این گرفتاری بشر با تمام تجهیزات و قوا به میدان آمد تا شاید بتواند بشر را از این بلیه و گرفتار رهای بخشد  و نجات دهد به همین جهت او را چراغهدایت و سفینه نجات امت خوانده اند او جان و خون خود را فرزندان و عزیزان خود را به کف گرفت تادر مقابل ظلم ظالمین بایستد و از غرق شدن بشریت نجات دهد .

او برای این کار دو سرباز بنیان کن با خودآورده است 

یکی شیر خوار و دیگری شیر وار یکی می نالد و دیگری می غرد او می داند که درخت ظلم در طول تاریخ خودش همیشه خونخوار بوده است 

و حیات و دوام بقایش به خون دیگران بوده است 

و او خوب می دانند که فقط و فقط  با خون است که می شود حیات آن را خاتمه داد و لذا او دریای خون به راه می اندازد تا بتواند درخت ظلم را از ریشه و بنیان برکند

 آری او طفل شیر خواری می آورد تا صلای آب در عالم اندازد و بشریت را به برکت وجودی آب جاری از روان وجان ها حیات انسانی ببخشد 

چرا که من الماء کل شئ حی حیات هر چیزی به آب است آب منشاء پیدایش حیات است 

آری ناله های آب خواه و لب های خشکیده وتفتیده آب جوی حضرت علی اصغر سلام الله علیه توانست آبی را برای بشریت پدید آورد که حضرت اسماعیل ذبیح نتوانست 

آری حضرت اسماعیل علیه السلام توانست آن قدر پا بکوبد و ناله زند 

تا آب زمزم از دل سنگ ها بیابان بیرون آید اما شگفت انگیز تر آن است که شیر خوار اباعبدالله دست و پا زد و توانست از دل جهل و ظلم انسانی آب ندامت و پشیمانی ، آب عطوفت و مهربانی ، آبخودگذشتگی و جوانمردی را روان سازد .و انسان را حیاتی دوباره بخشد.

این قصه نه فقط قصه شیر خوار است بلکه قبل از او قصه شیر بیشه امام حسین علیه السلام یعنی فرزند اسد الله الغالب حضرت ابوالفضل العباس است  شیری که شیران در مصافش گربه سانند و شمشیر بازان در برابرش شمشیر در غلاف در میدان بزم و رزم غرید و لشکر جهل و ظلم پراکنده ساخت

و در کنار شط فرات صلای آب در عالم انداخت او فقط و فقط رسالت و وظیفه اش آب بود و بس و تنها سمت و پستی که توسط امام حسین علیه السلام به او داده شد سقای تشنگان است 

تنها اذن و اجازه او برای آب بود او اجازه نداشت در میدان نبرد به غرد و بر دشمنان دون بتازد و تار و مارشان کند.

او فقط وظیفه داشت برای فرزندان عصمت و طهارت آب بیاورد 

او به میدان رفت و با وجود هزاران اسب سوار و تیر انداز و شمشیر زن بر

شط فرات فرود آمد مشک آب را پر ساخت و به نشانه پیروزی و ظفرمندی 

و نمایش حیات و جاودانه گیمشتی آب بر داشت و به آسمان پاشید

 تا همیشه تاریخ آب اشک بر گونه های بشری جاری باشد 

آری او هم چنان حماسه جان سوزی را رقم زد که از دل خروارها جهل و ظلم توانست آب حیات را بر گونه بشریت جاری سازد و در چشمه حیات را به بروی بشریت بگشاید .

آری او که می توانست به بازوان ید اللهی اش و به شمشیر سیف اللهیشو به هیبت اسداللهیش به اراده انااللهیش لشکر اشرار را محو و نابودکند اما دست به قبضه شمشیر نبرد چرا که او فقط با جهل و ظلم مبارزه می کند نه انسان های گرفتار آمده دردامن جهل و ظلم او به دنبال نجات دیگران است نه هلاکت و نابودی آنها.

آری ای چشم ها آب روان بر گونه روان سازید و بر فتوت و جوانمردی جوانمرد تاریخ اشک بریزید تازنده شوید و به عشق او جاودانه و پاینده شوید  .

آری به برکت نهضت خونین امام حسین علیه السلام نهضت آب ایمان ، آب عطوفت و مهربانی ، آبحیات و جاودانگی به راه افتاد و درخت ظلم را بر انداخت اما هنوز این  درخت ریشه دارد وممکن است دوباره جوانه زند و ریشه بدواند و فراگیر شود .

گر چه درخت ظلم بنی امیه و بساط ظلم بنیعباس به برکت آن خون ها بر چیده شد اما اقدامی دیگری باید انجام می گرفت تا هیچ وقت درخت ظلم پا نگیرد و سر بر نیاورد آن انقلاب و نهضت نهضت مبارزه با جهل است.

آری نهضت دیگری از سوی خاندان عصمت و طهارت از دودمان علی و فاطمه سلام الله علیهما شکلگرفت که این نهضت نهضت بیدار گر و جهل ستیز بود .

نهضتی که توسط صادق آل محمد علیهم السلام بهراه افتاد و در مدت زمان اندکی اعصار و امصار را در نوردید و قلب های تشنه معارف را به سوی خود کشید. 

و بساط علم و دانایی و آگاهی در همه جا پهن شد و هزاران نفر از محفل علمی او بهره بردند اوانسان و جهان و هستی را برای بشریت تفسیر نمود 

او از فقه اجتماع و فقه سیاست و فقه اخلاق و سیاست و مدیریت گرفته تا فقه خداشناسی و معاد شناسی و قران شناسی و حقیقت شناسی را به راه انداخت او از آسمان و آسمانیان و از زمین زمنیان چنان سخن گفت که گویا با همگان زیسته است او از گیاهان و پرندهها و حیوانات و دریاها و صحراها ، خوراکی ها و پوشیدنی ها آگاهی داد او از حلال ها و حرام ها از نجاست ها و طهارت ها از واجبات و محرمات از مستحبات و مکروهات و از همه چیز و همه کس گفتنیها را گفت او به معنای واقعی کلمه نهضت علمی راه انداخت و تمام محافل علمی دنیا را به چالش کشید وجهل و نادانی داعیه داران را بر ملا ساخت .

او صلای انا العلم سر داد و مظهر و جلوه علمی محیط علی کل شئ و عالم علی کل شئ شد او تمام نحله و فرقه های فکری و فرهنگی را به حضور خواند و همه آنها را به شمشیر برهان عریان ساخت و ماهیت و حقیقت آنها را بر عالمیان و آدمیان عیان نمود 

او امامت علمی جهان را عهده دار شد و بر جنود عقل فرمانراند.

آری این دو نهضت بزرگ اسلامی که یکی در عرصه فکر و اندیشه و دیگری در حوزه اعمال و رفتار رخ نمود هر دو در عالم نظیر و بدیلی نداشته و تا ظهور منجی عالم بشریت نخواهند داشت .

این دو نهضت امتیازات و اشتراکات فراوانی دارندکه به برخی اشاره می شود :

این دو نهضت در طول هم و مکمل هم اند لازمه درمان سرطان آن است که در اولین گام جلو گستره آن گرفته شود و در گام بعدی به درمان آن پرداخته شود و لازمه گرفتاری به ظلم و جهل آن است که اول جلوی ظلم گرفته شود و در مرحله بعدی درمان شود امام حسین علیه السلام با ظلم به عنوان یک عمل پیشگیرانه مبارزه کرد و در گام بعدی امام صادق علیه السلام برای درمان آن به تولید علم و دانش پرداخت .

این دو نهضت هر دو فرا زمانی ، فرا مکانی ، فرا مکتبی ، فرا مذهبی ، حتی فرا دینی اند ( البته دین به معنای خاص آن ) یعنی هر کس نهضت خونین حسینی را به 1400 سال قبل محدود کند و یا به سر زمین کربلا و عراق نسبت دهد و یا آن را رنگ مکتب خاص مانند علویون و فاطمیون و غیره بزند و یا به مذهبی

مانند شیعه و اثنا عشری خلاصه نماید و حتی اگر کسی آن را به اسلام به عنوان دین خاص محدود نماید در حق این حادثه عظیمی الهی بشری ظلم روا داشته است.

نهضت امام حسین علیه السلام زمان و مکان و مکتب و مذهب نمی شناسد او فراتر از آن است که در این گونه القاب خلاصه نمود و لذا است که نهضت بر امواج خروشان فطرت پاک انسان ها سوار است و در تمام اعصار وامصار کوبنده و  توفنده پیش می رود و ندای هیات من الذله او تنین انداز شرق و غرب عالم شده است .

هر کس نهضت علمی امام صادق را به زمان خودش و یا به مکان و مکه و مدینه و جهان شیعه و یا جهان اسلام خلاصه و محدود کند در حق این تحول بزرگ الهی بشری ظلم روا داشته است نهضت او مرز و جغرافیا نمی شناسد و اکتاف عالم اندیشه های نورانی او امید بخش بشریت است و اگر مدعیان امامت و علاقمندان به ولایت امام علمی او را نپذیرند و اندیشه های تابناک او را در صدر  محافل علمی و تحقیقی خودننشانند بدون شک و تردید در امامت او تردید نموده اند .

هر دو نهضت با اندیشه های اومانیستی و سکولاریستسی ، لیبرالیستی و با الحاد و مادیگرای ستیز می کنند  

هر دو نهضت توحیدی اند و انسانی اند ، فطری اند

هر دو نهضت بنیادگرا و حقیقت گرا و معنویت خواه

هر دو نهضت بیداگر و عدالت گستر و فضیلت محورند  

به امید روزی که بساط جهل و ظلم از سراسر گیتی به حضور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود موجود بر چیده شود و بساط علم و عدالت بر سراسر گیتی سایه گستر شود 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد